![]() |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
О Б Я З А Т Е Л Ь Н О _ К _ П Р О Ч Т Е Н И Ю ! ! !
Убедительная просьба, прежде чем задать вопрос в конфе и открыть новую тему, поищите ответ на свой вопрос здесь:
ССЫЛКА 1,здесь: ССЫЛКА 2 и здесь:ССЫЛКА 3
Я уверен, что 90% ответов вы найдёте по приведённым ссылкам. Также - попробуйте поиск с ГЛАВНОЙ страницы сайта - там могут быть более полные результаты!
P.S Если вам известен код ошибки, то просто "вбейте" его в поисковую строку. И обратите внимание на то, что первая буква кода должна быть набрана в "латинской" раскладке! Иначе результаты поиска вас никуда не приведут.
Первая буква кода - НЕ русская буква "Р"!
И еще - ОГРОМНАЯ просьба писать в данном форуме на РУССКОМ языке - поберегите албанский для курилки!!!
![]() |
Гость_vent_* |
![]()
Сообщение
#1
|
Гости ![]() |
Ребята, если повторяюсь, прошу прощения, в поиске нашёл (да кажись не то), а информация нужна срочно.
Сегодня не завёлся мой папелац (в подписи). Стартер маслает, но мотор не заводится. Система диагностики выдала ошибку Р1388. Проверил реле ASD - норма, снял блок предохранителей с целью проверки на предмет окислов - норма, подумал, что траблы с сигнализацией (ставил не сам) - перетряхнул схему - порядок. Попросил прохожего посмотреть есть ли искра - говорит нет. Снял катушку зажигания - сопротивление 11,58Ом - кажись порядок. Прошу помощи в диагностике т.к. до Москвы мне как до Пекина....................... Забыл добавить. Бензонасос работает, подаётся ли питание на форсунки - скорее всего нет т.к. выкрученные свечи сухие. Чего ещё проверить? Спасибо. Сообщение отредактировал vent - 3.3.2010, 17:06 |
|
|
![]() |
Гость_vent_* |
![]()
Сообщение
#2
|
Гости ![]() |
Ещё раз всё посмотрел.
![]() Ребят, если есть возможность, дайте алгоритм проверки данного трабла, желательно на русском яз. и применительно к моей проблеме. Или хоть наводку (прошу не путать с "на водку"). Спасибо. В нашем "Гадюкино" электриков нормальных нет, денех тоже нет, до Москвы не доберусь. Короче надеюсь на Вашу поддержку и свой скромный опыт. Спасибо. |
|
|
![]()
Сообщение
#3
|
|
![]() Прописался ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Пользователи Сообщений: 160 Регистрация: 4.3.2008 Из: Moscow 127410 Пользователь №: 12 635 Реальное имя:Сам ты Вадик ![]() ![]() |
Щя, поготь ...
Сообщение отредактировал Vandim - 5.3.2010, 3:52 -------------------- RK3DKU on Dodge Stratus 2004
|
|
|
Гость_vent_* |
![]()
Сообщение
#4
|
Гости ![]() |
|
|
|
![]()
Сообщение
#5
|
|
![]() Прописался ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Пользователи Сообщений: 160 Регистрация: 4.3.2008 Из: Moscow 127410 Пользователь №: 12 635 Реальное имя:Сам ты Вадик ![]() ![]() |
When Monitored and Set Condition:
P1388-AUTO SHUTDOWN RELAY CONTROL CIRCUIT When Monitored: With ignition on. Battery voltage above 10 volts. Set Condition: An open or shorted condition is detected in the ASD relay control circuit. POSSIBLE CAUSES ASD RELAY INTERMITTENT OPERATION INTERMITTENT CONDITION FUSED B+ CIRCUIT ASD RELAY RESISTANCE ASD RELAY CONTROL CIRCUIT OPEN ASD RELAY CONTROL CIRCUIT SHORT TO GROUND PCM TEST ACTION APPLICABILITY 1 Turn the ignition on. With the DRBIIIt, actuate the ASD Relay. Is the ASD Relay operating? All Yes ! Go To 2 No ! Go To 4 --------------------------------------------------------------------------- 2 Turn the ignition on. With the DRBIIIt, actuate the ASD Relay. Wiggle the wiring harness from the ASD Relay to the PCM while the relay is actuating. Did the ASD Relay stop when wiggling the wiring harness? All Yes ! Repair as necessary. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5. No ! Go To 3 --------------------------------------------------------------------------- 3 WARNING: WHEN THE ENGINE IS OPERATING, DO NOT STAND IN A DIRECT LINE WITH THE FAN. DO NOT PUT YOUR HANDS NEAR THE PULLEYS, BELTS OR FAN. DO NOT WEAR LOOSE CLOTHING. NOTE: The conditions that set the DTC are not present at this time. The following list may help in identifying the intermittent condition. With the engine running at normal operating temperature, monitor the DRBIIItparameters related to the DTC while wiggling the wiring harness. Look for parameter values to change and/or a DTC to set. Review the DRBIIIt Freeze Frame information. If possible, try to duplicate the conditions under which the DTC was set. Refer to any Technical Service Bulletins (TSB) that may apply. Visually inspect the related wiring harness. Look for any chafed, pierced, pinched, or partially broken wires. Visually inspect the related wiring harness connectors. Look for broken, bent, pushed out, or corroded terminals. Were any of the above conditions present? All Yes ! Repair as necessary Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5. No ! Test Complete. --------------------------------------------------------------------------- 4 Turn the ignition off. Remove the ASD Relay from the PDC. Turn the ignition on. Measure the voltage of the Fused B+ circuit in the PDC. Is the voltage above 11.0 volts? All Yes ! Go To 5 No ! Repair the Fused B+ circuit. Check and replace any open fuses. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5. --------------------------------------------------------------------------- 5 Turn the ignition off. Remove the ASD Relay from the PDC. Measure the resistance of the ASD Relay between the Fused B+ terminal and the ASD Relay Control terminal. Is the resistance between 60 to 80 ohms? All Yes ! Go To 6 No ! Replace the ASD Relay. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5. --------------------------------------------------------------------------- 6 Turn the ignition off. Remove the ASD Relay from the PDC. Disconnect the PCM harness connector. Measure the resistance of the ASD Control circuit between the PDC and the PCM harness connector. Is the resistance below 5.0 ohms? All Yes ! Go To 7 No ! Repair the ASD Relay Control circuit for an open. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5. --------------------------------------------------------------------------- 7 Turn the ignition off. Remove the ASD Relay from the PDC. Measure the resistance of the ASD Relay Control circuit in the PDC to ground. Is the resistance below 5.0 ohms? All Yes ! Repair the ASD Relay Control circuit for a short to ground. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5. No ! Go To 8 --------------------------------------------------------------------------- 8 If there are no possible causes remaining, view repair. All Repair Replace and program the Powertrain Control Module in accordance with the Service Information. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5. -------------------- RK3DKU on Dodge Stratus 2004
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Текстовая версия | Сейчас: 21.7.2025, 19:42 | ![]() |
|
Мы в соцсетях:
![]() |