![]() |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
О Б Я З А Т Е Л Ь Н О _ К _ П Р О Ч Т Е Н И Ю ! ! !
Убедительная просьба, прежде чем задать вопрос в конфе и открыть новую тему, поищите ответ на свой вопрос здесь:
ССЫЛКА 1,здесь: ССЫЛКА 2 и здесь:ССЫЛКА 3
Я уверен, что 90% ответов вы найдёте по приведённым ссылкам. Также - попробуйте поиск с ГЛАВНОЙ страницы сайта - там могут быть более полные результаты!
P.S Если вам известен код ошибки, то просто "вбейте" его в поисковую строку. И обратите внимание на то, что первая буква кода должна быть набрана в "латинской" раскладке! Иначе результаты поиска вас никуда не приведут.
Первая буква кода - НЕ русская буква "Р"!
И еще - ОГРОМНАЯ просьба писать в данном форуме на РУССКОМ языке - поберегите албанский для курилки!!!
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Сообщение
#1
|
|
![]() Член Крайслер Клуба ![]() Группа: Член Крайслер Клуба Сообщений: 3 384 Регистрация: 11.11.2005 Из: Москвы Пользователь №: 692 Реальное имя:Юрий Город:Троице-Сельцо ![]() ![]() |
Ради интереса решил проветсти ее.
Вначале показало 5оF 4.0 Ecode 100,3 100,5 E end На следующий день 5оF 4.0 Ecode E end Чего эти цифири значат? Просмотрел все мануалы - не нашел нифига (((( PS Если было - ткните мордом.. не нашел чего-то ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Сообщение
#2
|
|
![]() Долгожитель ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Пользователи Сообщений: 616 Регистрация: 17.9.2006 Из: г. Минск Пользователь №: 4 594 ![]() ![]() |
Видимо плохо смотрел
![]() SERVICE MANUAL раздел 8J - 2 INSTRUMENT CLUSTER -------------------- |
|
|
Гость_siroga_* |
![]()
Сообщение
#3
|
Гости ![]() |
|
|
|
![]()
Сообщение
#4
|
|
![]() Fanatus Vulgaris ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Пользователи Сообщений: 4 144 Регистрация: 22.6.2006 Из: Москва, СВАО Пользователь №: 3 169 Реальное имя:Владимир Город:Москва ![]() ![]() |
есть
-------------------- BMW R1150RT, 2003. Серебро, 1,15
И у жены Range Rover, 2005, 4.4. Тёмно-синий. WоrldOfTanks = Rotmistrov |
|
|
Гость_siroga_* |
![]()
Сообщение
#5
|
Гости ![]() |
|
|
|
![]()
Сообщение
#6
|
|
![]() Член Крайслер Клуба ![]() Группа: Член Крайслер Клуба Сообщений: 3 384 Регистрация: 11.11.2005 Из: Москвы Пользователь №: 692 Реальное имя:Юрий Город:Троице-Сельцо ![]() ![]() |
Видимо плохо смотрел ![]() SERVICE MANUAL раздел 8J - 2 INSTRUMENT CLUSTER нету там такого раздела... вот что у меня есть 3.11 INSTRUMENT CLUSTER The Instrument Cluster receives and sends messages to other modules via the PCI bus circuit. The indicator lamps will illuminate briefly for a bulb check when the ignition is turned from off to run. All of the gauges receive their information via the PCI bus from the powertrain control module and body control module. The gauges and the LEDs are not individually replaceable thereby requiring complete replacement of the Instrument Cluster if a repair is necessary. In the event that the Instrument Cluster loses communication with other modules on the PCI bus, the cluster will display “no bus” in the VF display. The Trip/Reset button is used to switch the display from trip to total mileage. Holding the button when the display is in the trip mode will reset the trip mileage. This button is also used to put the cluster into self-diagnostic mode. The odometer display uses blue-green vacuum fluorescent digital characters. On base models, the Instrument Cluster has three gauges: Speedometer, fuel and temperature.A red dot moves transversely appears through openings in the Instrument Cluster face (P-R-N-D-2-1) to indicate the gear selected. With other models, the Instrument Cluster may also include a tachometer and use a vacuumfluorescent shift indicator. The high-line Instrument Cluster features Electroluminescent Illumination of the gauge faces (EL Panel). This feature eliminates the use of bulbs for gauge/panel lighting. In a manner similar to fluorescent lights, a/c voltage from an inverter integrated circuit chip is applied to the phosphorescent material, causing it to glow. The phosphorescent material is screen-printed onto flexible Mylar sheets that form the gauge faces. The odometer display and door/liftgate ajar indicators turn on when a door is opened to assist both the customer and service technician to view the odometer without turning the ignition on. On models with AutoStick, the display includes an O/D OFF indicator that is illuminated when the driver presses the Overdrive Off button on the transaxle shifter. For complete details of the Instrument Cluster, refer to the RS/RG Service Manual. Это что? Блин, развели мануалов.... сам черт ногу сломит ![]() Какой еще надо скачать? ссылк в студию -------------------- |
|
|
Гость_Tital_* |
![]()
Сообщение
#7
|
Гости ![]() |
Всё просто. Небойсь смотрел в мануале 1996-2000 (код кузова NS/GS)? Предлагают посмотреть в Service Manual 2001-07 (RG/RS). На клубном ftp-ресурсе данный мануал есть.
|
|
|
![]()
Сообщение
#8
|
|
![]() Долгожитель ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Пользователи Сообщений: 616 Регистрация: 17.9.2006 Из: г. Минск Пользователь №: 4 594 ![]() ![]() |
Не хотел копировать мануал, но так видимо будет проще.
DIAGNOSIS AND TESTING DIAGNOSIS AND TESTING - SELFDIAGNOSTICS The instrument clusters are equipped with a self diagnostic test feature to help identify electronic problems. Prior to any test, perform the Self-Diagnostic Test. The self diagnostic system displays instrument cluster stored fault codes in the odometer display, sweeps the gauges to the calibration points, and bulb checks the warning indicators. When the key is in the ON position with the engine not running, the MIL will remain illuminated for regulatory purposes. To activate the Self-Diagnostic program: (1) With the ignition switch in the OFF position, depress the TRIP ODOMETER RESET button. (2) Continue to hold the TRIP ODOMETER RESET button until Sof and a number (software version number (i.e. Sof 3.2) appears in the odometer window then release the button. If a fault code is present, the cluster will display it in the odometer display. When all fault codes have been displayed, the cluster will display “end” in the odometer display. Refer to the INSTRUMENT CLUSTER DTC’S table to determine what each trouble code means. INSTRUMENT CLUSTER DTC’S DTC DESCRIPTION 100.0 LOOP-BACK FAILURE 100.1 ABS COMMUNICATION FAULT 100.2 BCM COMMUNICATION FAULT 100.3 EATX COMMUNICATION FAULT 100.4 FCM COMMUNICATION FAULT 100.5 ORC COMMUNICATION FAULT 100.6 SBEC/DEC/MCM COMMUNICATION FAULT 200.0 AIRBAG LED SHORT 200.1 AIRBAG LED OPEN 200.2 ABS LED SHORT 200.3 ABS LED OPEN 200.6 EL INVERTER TIME-OUT 200.7 EATX MISMATCH CALIBRATION TEST The CLUSTER CALIBRATION table contains the proper calibration points for each gauge. If the gauge pointers are not calibrated, a problem exists in the cluster. If any gauge is out of calibration, replace the cluster. CLUSTER CALIBRATION SPEEDOMETER CALIBRATION POINT 1 0 MPH (0 KM/H) 2 20 MPH (40 KM/H) 3 60 MPH (100 KM/H) 4 100 MPH (160 KM/H) TACHOMETER 1 0 RPM 2 1000 RPM 3 3000 RPM 4 6000 RPM FUEL GAUGE 1 EMPTY 2 1/4 FILLED 3 1/2 FILLED 4 FULL TEMPERATURE GAUGE 1 COLD 2 1/4 3 3/4 4 HOT ODOMETER SEGMENT TEST If a segment in the odometer does not illuminate normally, a problem exists in the display. ELECTRONIC TRANSMISSION RANGE INDICATOR SEGMENT TEST If a segment in the transmission range indicator does not illuminate normally, a problem exists in the display. -------------------- |
|
|
![]()
Сообщение
#9
|
|
![]() Член Крайслер Клуба ![]() Группа: Член Крайслер Клуба Сообщений: 3 384 Регистрация: 11.11.2005 Из: Москвы Пользователь №: 692 Реальное имя:Юрий Город:Троице-Сельцо ![]() ![]() |
Всё просто. Небойсь смотрел в мануале 1996-2000 (код кузова NS/GS)? Предлагают посмотреть в Service Manual 2001-07 (RG/RS). На клубном ftp-ресурсе данный мануал есть. а вот нифига CHRYSLER/DODGE SERVICE MANUAL 2002 RS/RG TOWN & COUNTRY, CARAVAN, AND VOYAGER ну Бог с ним... А это что за звери? 100.3 EATX COMMUNICATION FAULT 100.5 ORC COMMUNICATION FAULT и почему вначале появились, когда только приехал, а потом пропали наутро? Абревиатуры ничего не говорят увы Сообщение отредактировал Gryaznoff 626 - 29.1.2007, 12:14 -------------------- |
|
|
![]()
Сообщение
#10
|
|
![]() Долгожитель ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Пользователи Сообщений: 616 Регистрация: 17.9.2006 Из: г. Минск Пользователь №: 4 594 ![]() ![]() |
Occupant Restraint Controller (ORC) - что-то связано с подушками
The 2002 Minivan Airbag System contain the following components: Occupant Restraint Controller (ORC), Airbag Warning Indicator, Clockspring, Driver and Passenger Airbags, Seat belt Tensioners (SBT), Hall-effect Seat Belt Switches (SBS), Left and Right Side Airbag Control Module (SIACM), and Seat (mounted side) Airbags. The Occupant Restraint Controller (ORC) is a new type of Airbag Control Module (ACM) that supports staged airbag deployment. Staged deployment is the ability to trigger airbag system squib inflators all at once or individually as needed to provide the appropriate restraint for the severity of the impact. The ACM has four major functions: PCI Bus communications, onboard diagnostics, impact sensing, and component deployment. The ACM also contains an energy-storage capacitor. This capacitor stores enough electrical energy to deploy the front airbag components for two seconds following a battery disconnect or failure during an impact. The ORC is secured to the floor panel transmission tunnel below the instrument panel inside the vehicle. The ACM cannot be repaired or adjusted and must be replaced. ![]() Второе как-то связано с тормазами Brake shift interlock system The brake shift interlock solenoid receives power from both high side and low side controls inside the FCM. The high side control is on the same circuit as the EATX module power, and the low side control comes through pin 47 of the FCM connector. The solenoid is controlled by the low side driver when the brake pedal is pressed. Both circuits are continuously monitored for malfunctions. Это всё, что нашёл, больше ничего сказать не могу - не знаю ![]() Цитата и почему вначале появились, когда только приехал, а потом пропали наутро? Наверное контакт на разъёме где-то шалит. -------------------- |
|
|
Гость_siroga_* |
![]()
Сообщение
#11
|
Гости ![]() |
кто нибудь мне скажет как на ЛХ2 это сделать?
![]() |
|
|
![]()
Сообщение
#12
|
|
![]() Член Крайслер Клуба ![]() Группа: Член Крайслер Клуба Сообщений: 3 384 Регистрация: 11.11.2005 Из: Москвы Пользователь №: 692 Реальное имя:Юрий Город:Троице-Сельцо ![]() ![]() |
перевел через Translate
Occupant Restraint Controller (ORC) - Диспетчер Сдержанности Жителя ![]() ![]() ![]() Буду надеяться, что все это не серьезно... ошибок вроде кроме 0442 и 0455 нет, а АБС недавно тестили при замене датчика кто нибудь мне скажет как на ЛХ2 это сделать? ![]() ну у меня это так: вставляешь ключ, не поворачивая ключ нажимаешь и держишь кнопку TRIP, пока не загорится надпись с версией прошивки в окошке где пробег пишется, потом отпускаешь и любуешься иллюминацией... там же и все ошибки высвечиваются, в окошке Вообще это в мануале к машине написано у меня, который с машиной шел... правда расшифровки ошибок в нем нет Сообщение отредактировал Gryaznoff 626 - 29.1.2007, 15:13 -------------------- |
|
|
![]()
Сообщение
#13
|
|
![]() Долгожитель ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Пользователи Сообщений: 616 Регистрация: 17.9.2006 Из: г. Минск Пользователь №: 4 594 ![]() ![]() |
кто нибудь мне скажет как на ЛХ2 это сделать? ![]() Наверно так-же как на караване. Вставить ключ в замок, нажать кнопку сброса одометра и не отпуская её повернуть ключ против часовой стрелки. Или так. Вставить ключ в замок, нажать кнопку сброса одометра и не отпускать её в течении 5-10 сек. -------------------- |
|
|
Гость_мартин_* |
![]()
Сообщение
#14
|
Гости ![]() |
а у меня кая я писал ранее http://forum.chrysler-dodge.ru/index.php?s...&hl=мультик
у меня высвечивается код Е 400.1..... Скачал мануал а там такого кода нет совсем.... только вот это INSTRUMENT CLUSTER DTC’S DTC DESCRIPTION 100.0 LOOP-BACK FAILURE 100.1 ABS COMMUNICATION FAULT 100.2 BCM COMMUNICATION FAULT 100.3 EATX COMMUNICATION FAULT 100.4 FCM COMMUNICATION FAULT 100.5 ORC COMMUNICATION FAULT 100.6 SBEC/DEC/MCM COMMUNICATION FAULT 200.0 AIRBAG LED SHORT 200.1 AIRBAG LED OPEN 200.2 ABS LED SHORT 200.3 ABS LED OPEN 200.6 EL INVERTER TIME-OUT 200.7 EATX MISMATCH |
|
|
Гость_siroga_* |
![]()
Сообщение
#15
|
Гости ![]() |
всё сделал как вы сказали...ничего не происходит и тест ни идет...
![]() |
|
|
![]()
Сообщение
#16
|
|
Интересующийся ![]() ![]() ![]() Группа: Пользователи Сообщений: 56 Регистрация: 6.12.2011 Пользователь №: 46 074 ![]() ![]() |
А эта функция работает на караване 2000г.в с ускими фарами.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Текстовая версия | Сейчас: 17.6.2025, 20:02 | ![]() |
|
Мы в соцсетях:
![]() |